Hoe bemiddelen in een conflict?
- Zet de feiten op een rij.
- Achterhaal samen de aanleiding van het conflict.
- Bespreek hoe het ontstaan is.
- Bespreek hoe elkeen reageerde.
- Maak een verschil tussen de kwestie en de persoon.
- Waak over de emoties !!
- Lees verder »
Bron: www.de-ronde-tafel.be
Wat moet je niet doen bij een conflict?
- Teken niet zomaar voor verslagen, officiële waarschuwingen of zelfs een vaststellingsovereenkomst. ...
- Op sociale media klagen over je werkgever en hoe je bent behandeld. ...
- Emoties de overhand laten nemen.
- Lees verder »
Bron: hanzeadvocaat.nl
Hoe voer je een bemiddelingsgesprek?
Zo'n gesprek is helpend maar het is nodig om enkele basisregels te respecteren: maak er tijd en ruimte voor, ga samen aan tafel of in de zetel zitten, luister met een open ongedwongen houding, luister ook met je ogen, kijk elkaar aan. Spreken heeft maar zin als er geluisterd wordt, zo niet is het adem- en tijdverlies. Lees verder »
Bron: www.neobemiddeling.be
Welke vragen kun je stellen bij een conflict gesprek?
Probeer de oorzaak van de ergernis te achterhalen door aan de betrokkenen open vragen te stellen: vragen die de ander niet met ja of nee kan beantwoorden. Win ook informatie in bij andere collega's om zo een goed beeld van de situatie te krijgen. nagaan om wat voor een soort conflict het gaat. Lees verder »
Bron: www.carrieretijger.nl
Gerelateerd aan Hoe bemiddelen in een conflict?