Hoe inschrijven gemeente Amsterdam?

Inschrijven kan alleen op afspraak. Om een afspraak te maken belt u 14 020, het informatienummer van de gemeente Amsterdam (maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur). Vanuit het buitenland belt u +31 20 624 1111. Het is niet mogelijk om de afspraak online te maken. Lees verder »

Hoe kan ik me inschrijven bij gemeente Amsterdam?

Inschrijven kan alleen op afspraak. Om een afspraak te maken belt u 14 020, het informatienummer van de gemeente Amsterdam (maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur). Vanuit het buitenland belt u +31 20 624 1111. Het is niet mogelijk om de afspraak online te maken. Lees verder »

Wat heb je nodig om je in te schrijven bij de gemeente?

  • een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart of vreemdelingendocument);
  • een bewijs van bewoning (huurcontract, koopakte of toestemmingsverklaring van de hoofdbewoner).
  • Lees verder »

Hoe lang duurt inschrijving gemeente Amsterdam?

Hoe lang duurt het? U wordt binnen 5 werkdagen ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP). U krijgt binnen 2 weken een schriftelijke bevestiging van de inschrijving. Lees verder »

Hoe kan ik iemand inschrijven op mijn adres?

De wet stelt dat iemand die op een ander adres gaat wonen, hiervan schriftelijk, persoonlijk of digitaal aangifte moet doen bij het college van burgemeester en wethouders van de gemeente waar hij/zij zijn nieuwe adres heeft. Lees verder »

Gerelateerd aan Hoe inschrijven gemeente Amsterdam?