Hoe weet je of je koppakking kapot is?
Een lekke koppakking is te herkennen op verschillende manieren en op verschillende plekken, dit zijn: Witte rookwolken omdat er koelvloeistof terecht komt in de cilinders tijdens verbranding in de motor. Deze zorgen voor stoom die de uitlaatgassen wit kleuren. Controleren van lekken de vloeistoffen rondom de pakking. Lees verder »
Kun je rijden met een lekke koppakking?
Met een kapotte, lekke koppakking kunt u dus niet blijven rijden. Repareren is vaak niet mogelijk, dus zal de koppakking vervangen moeten worden. Dit is een dure grap. Overweeg daarom altijd direct het verkopen van uw schadeauto als uw koppakking lek is. Lees verder »
Hoeveel km gaat koppakking mee?
Over het algemeen gaan cilinderkoppakkingen ongeveer 150.000 kilometer mee – of ongeveer 10 jaar, vooral oudere auto's krijgen vaak te maken met lekkende motoren. Overigens worden cilinderkoppakkingen ook vervangen wanneer de cilinderkop om welke reden dan ook uit de auto verwijderd wordt. Lees verder »
Wat is de oorzaak van een lekke koppakking?
Er kan een voorafgaande oorzaak zijn voor een defecte koppakking. Meestal na oververhitting van de motor, door een gebrek aan het koelsysteem zoals een lekkage. Het is dus van groot belang een mogelijke oorzaak te achterhalen om na reparatie van de koppakking herhaling te voorkomen. Lees verder »
Hoe weet je of je koelvloeistof lekt?
De motor wordt te warm Wordt de motor van je auto onder het rijden te warm, dan kan dit wijzen op het lekken van koelvloeistof. Je ziet dat de temperatuurmeter te hoog oploopt, en er kan een waarschuwingslampje gaan branden. Veel auto's hebben ook een waarschuwingslampje voor het koelvloeistofpeil. Lees verder »