Hoe werkt sampling?

Een sampler is een promotiemedewerker die producten aan het samplen is. Samplen is het uitdelen van proefmonsters, probeerverpakkingen of hapklare producten. Samplers worden door merken en bedrijven ingezet om hun doelgroep het product te laten ervaren, zonder dat ze hier zelf het product voor hoeven te kopen. Lees verder »

Waarom sampling werkt?

Sampling is een bekende manier om de consument kennis te laten maken met een product of een dienst. De consument krijgt een sample in handen, waardoor hij/zij dit kan proberen en enthousiast wordt gemaakt om het product te gaan kopen. Lees verder »

Hoe effectief is sampling?

Tachtig procent van de consumenten vindt het leuk om proefproducten of 'samples' in de brievenbus te vinden, en een groot deel schaft deze producten na het proberen aan. Sampling is daarmee een enorm effectief marketinginstrument, veel effectiever dan bijvoorbeeld televisiereclame. Lees verder »

Bron: jcluiken.me

Wat is een sample rate?

Sample rate: audio pixels Bij foto's worden die stukjes pixels genoemd en bij geluid samples. De sample rate wordt uitgedrukt in kilohertz (KHz). De standaard sample rate voor CD's is bijvoorbeeld 44.1 kHz. Dat betekent dat elke seconde van je opname uit 44100 samples bestaa. Lees verder »

Wat is een sample piano?

De meeste digitale piano's maken daarvoor gebruik van de Sample-technologie. Een sample is eigenlijk een klein stukje geluid: we plaatsen een akoestische piano in een geluidsstudio en nemen elke noot één voor één op. Zo één noot, wordt dan een sample genoemd. Lees verder »

Gerelateerd aan Hoe werkt sampling?