Hoe ziet een goede rekenles eruit?
Een goede rekenles bestaat volgens Marcel uit een systematisch opgebouwde, hoogwaardige directe instructie met veel interactie en goede feedback waarbij de verantwoordelijkheid stapsgewijs wordt overgedragen aan de leerlingen. Niet gelijk de kinderen laten zelfstandig werken, maar eerst samen inoefenen. Lees verder »
Waar moet een goede rekenles aan voldoen?
- Instructie moet aanspreken. De instructie van de leerkracht tijdens de instructielessen moet van een hoog niveau zijn. ...
- Benoemen van het doel. ...
- Individuele handelingsplannen. ...
- Rekenen op OBS Prisma.
- Lees verder »
Wat maakt een goede les?
- Maak contact. Ga bij aanvang van de les bij de deur staan en zeg leerlingen gedag. ...
- Creëer betrokkenheid. Mooi: leerlingen weten wat er de aankomende les van hen wordt verwacht. ...
- Breng interactie op gang. ...
- Sluit goed af. ...
- 2 Responses.
- Lees verder »
Hoe lang duurt een rekenles?
'Een rekenles duurt doorgaans zestig minuten, als je dat redt. De instructie moet kort en bondig en kinderen mogen op dat moment geen vragen meer hebben. Lees verder »
Hoe kan je goed les geven?
De uitleg is goed als je snapt hoe je iets moet doen en als er vragen worden gesteld waar je niet meteen het antwoord op weet. Maar dan moet de meester of juf het zelf ook snappen, anders is de uitleg onduidelijk. Het is ook fijn als het in de klas rustig is en je af en toe mag samenwerken. Lees verder »