Hoeveel diepte interviews nodig?
Binnen marktonderzoek gebruikt men de vuistregel dat acht tot tien interviews met mensen die tot een homogene doelgroep behoren, voldoende zijn. De kans is klein dat extra interviews met nieuwe respondenten nieuwe informatie oplevert”. Lees verder »
Hoeveel respondenten diepte interview?
Als je een homogene groep onderzoekt, kun je 8 tot 10 respondenten interviewen totdat theoretische saturatie optreedt. Als je daarentegen een heterogene groep onderzoekt, kun je óf een aantal experts over deze groep interviewen óf per subgroep 1 of 2 personen interviewen (afhankelijk van het aantal subgroepen). Lees verder »
Hoeveel respondenten heb je nodig voor kwalitatief onderzoek?
Hoeveel interviews zijn er nodig om een goed beeld te krijgen? Bij kwalitatief marktonderzoek zijn steekproeven van 12, 15 of 20 respondenten gebruikelijk. Grotere steekproeven zijn een uitzondering. Die kleine steekproeven wekken meestal verbazing. Lees verder »
- Waar heb je recht op als je getrouwd bent?
- Wat zijn de standaard huwelijkse voorwaarden?
- Welke drie varianten van huwelijkse voorwaarden zijn er?
- Wat is er geregeld als je trouwt?
- Is kokosvet goed voor je?
- Wat is het verschil tussen kokosolie en kokosvet?
- Is kokosvet gezonder dan olijfolie?
- Wat is de betekenis van normaliseren?