Waar mag je geen reclame voor maken?
Algemene regels reclame Volgens de algemene regels in de NRC mag reclame niet: in strijd zijn met de wet, de waarheid, de goede smaak en het fatsoen. in strijd zijn met het algemeen belang, de openbare orde of de goede zeden. onnodig kwetsen of een bedreiging zijn voor de volksgezondheid. Lees verder »
Wat valt er onder reclame?
Onder reclame wordt verstaan: iedere openbare en/of systematische directe dan wel indirecte aanprijzing van goederen, diensten en/of denkbeelden door een adverteerder of geheel of deels ten behoeve van deze, al dan niet met behulp van derden. Lees verder »
Waarom geen reclame voor kinderen?
Fabrikanten hebben afgesproken hun reclames voor ongezonde producten niet te richten op kinderen. Door reclames gaan kinderen namelijk meer van een product eten en drinken, en worden ze eerder ziek. Zo kunnen ze op jonge leeftijd al obesitas hebben. Lees verder »
Waar moet een goede reclame aan voldoen?
Goede reclame richt zich op duidelijke, meetbare doelen. Gaat het om meer naamsbekendheid en merkvoorkeur, beter imago, vergroten van merk- en productkennis bij consumenten, beïnvloeden van het aankoopgedrag (vaker, meer), verhogen van winkelbezoek en verkoop, etc. Lees verder »
Waaraan moet reclame volgens de Nederlandse Reclame Code aan voldoen?
Naast dat reclame herkenbaar moet zijn, gelden er ook inhoudelijke regels. In het algemeen deel van de Nederlandse Reclame Code is onder meer bepaald dat reclame in overeenstemming dient te zijn met de wet, de waarheid, de goede smaak en het fatsoen (art. 2 NRC). Ook mag reclame niet nodeloos kwetsend zijn (art. Lees verder »