Waar staat de afkorting SLA voor?
Een SLA is een schriftelijke overeenkomst tussen de aanbieder en de afnemer van welbepaalde diensten en/of producten. Daarin worden afspraken gemaakt tussen beide partijen omtrent het niveau van dienstverlening en/of de kwaliteitsaspecten van het product. Lees verder »
Waar staat SLA voor?
Een SLA is een schriftelijke overeenkomst tussen de aanbieder en de afnemer van welbepaalde diensten en/of producten. Lees verder »
Hoe maak ik een Service Level Agreement?
De Service Level Agreement moet dus SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdsgebonden) geformuleerd zijn. Bijvoorbeeld: de dienst van de leverancier moet minstens 95% van de tijd bereikbaar zijn. Of: de leverancier heeft bij storingen een responstijd van 15 minuten. Lees verder »
Wat is het verschil tussen een SLA en een KPI?
Wat is het verschil tussen SLA's en KPI's? Een SLA is een overeenkomst tussen partijen die bepaalt hoe de relatie in de toekomst vorm krijgt. Key Performance Indicators (KPI's) zijn de meeteenheden die zijn gekozen om te bepalen hoe goed een team presteert in overeenstemming met afgesproken normen. Lees verder »
Wat is een soort service level agreement SLA die wordt beschreven in de practice service level management?
In een service level agreement staat wat twee organisaties willen bereiken met hun contract. Het specificeert wat de verplichtingen van elke partij zijn met de verwachte resultaten ondersteund door prestatiestatistieken. SLA's omvatten meestal alle services waartoe is besloten met een bepaald tijdsbestek. Lees verder »