Waarom is klantbehoud belangrijk?
Loyale klanten zijn dikwijls terugkerende klanten en dus waardevol. Door het klantbehoud te verbeteren, vergroot je de kans dat een klant uitgroeit tot een loyale, terugkerende klant. Dat kan dan weer aanzienlijk meer winst opleveren. Lees verder »
Waarom is klantretentie belangrijk?
Waarom is klantretentie belangrijk Er zijn diverse onderzoeken die aantonen dat: het behouden van klanten voordeliger is dan het aansluiten van nieuwe klanten. de ROI verhoogd kan worden bij een verhoogde retentiepercentage. loyale klanten besteden meer en nemen vaker af dan dan nieuwe klanten. Lees verder »
Waarom is een klant belangrijk?
Wanneer een klant voor een langere periode niet tevreden is, is de kans groot dat hij een kijkje gaat nemen bij de concurrent. En dat wil je natuurlijk voorkomen. Jouw (tevreden!) klanten zijn namelijk een belangrijk bezit: ze zorgen voor omzet, mond-tot-mond reclame en een goede referentie. Lees verder »
Waarom is klantloyaliteit belangrijk?
Loyale klanten zijn erg belangrijk voor elk bedrijf omdat loyale klanten, langer blijven, aanbevelingen doen en meer omzetten. Je zou kunnen zeggen dat bestaande klanten de toegang zijn tot winstgevende groei (aangenomen dat je de juiste klanten in je portefeuille hebt, zie mijn blog van 8 maart). Lees verder »
Wat levert een loyale klant op?
Door klanten aan het bedrijf te binden en de loyaliteit te vergroten versterkt de klantrelatie. vergroot de loyaliteit, versterkt de relatie met en het vertrouwen in het bedrijf. Loyale klanten zijn minder snel geneigd over te stappen naar de concurrent en zorgen voor positieve mond-tot-mond reclame. Lees verder »