Waarom is merkidentiteit belangrijk?
Een merkidentiteit helpt om een bedrijf van de concurrentie te onderscheiden en een merk op de juiste manier te positioneren. Het ontwikkelen van een professioneel, creatief identiteitsontwerp kan jou helpen op te vallen bij potentiële klanten. Lees verder »
Wat is een merkidentiteit?
Merkidentiteit (brand identity) is meer dan alleen het logo of product van je merk. Het is de algemene indruk die je achterlaat bij de consument, en de herkenbare merkattributen die je onderscheiden van de concurrentie. Simpel gezegd is de identiteit van een merk de persoonlijkheid. Lees verder »
Wat is het nut van branding?
Een goede branding, die resulteert in een emotionele band met de doelgroep, zorgt ervoor dat jouw merk wordt verkozen boven andere, vergelijkbare merken. Wanneer een klant zich kan identificeren met jouw merk, zal hij je merk eerder verkiezen boven dat van een concurrent én zal deze klant sneller terugkeren. Lees verder »
Hoe bepaal je een merkidentiteit?
Het bepalen van je merkidentiteit komt voort uit de inzichten van je positionering. Twee onderdelen zijn hierin belangrijk: wat zijn de kernwaarden van je bedrijf en wat zijn de behoeften van de doelgroep. Een goede merkidentiteit is gebaseerd op deze onderdelen. Lees verder »
Wat zijn kernwaarden van een merk?
Merkwaarden, ook wel kernwaarden genoemd, geven aan wat voor je merk het allerbelangrijkste is. Het zijn de waarden waar je als merk in gelooft en die je als merk doorleeft. Ook dragen ze bij aan een duidelijk merkideaal. Merkwaarden geven je merk karakter en kleur. Lees verder »