Waarom wordt mijn overboeking afgekeurd?

Als het rekeningnummer en/of de naam onjuist zijn, dan staat de overboeking bij 'Afgekeurd'. Als u geld overmaakt en niet genoeg saldo heeft dan staat de overboeking bij 'In behandeling'. Lees verder »

Hoe verwijder ik afgekeurde betalingen ABN AMRO?

Internet Bankieren: als u SEPA-incassobatches via Internet Bankieren heeft geïmporteerd, kunt u deze batches (of individuele incasso-opdrachten) ook via Internet Bankieren annuleren of hiervoor achteraf een verzoek tot herstelboeking indienen. Lees verder »

Wat betekent afgekeurd door bank debet?

Als uw klant onvoldoende saldo heeft op het moment dat de incasso van zijn rekening moet worden afgeschreven, wordt de incasso afgekeurd. Dat kan meteen gebeuren, maar dat kan ook een paar dagen duren. Lees verder »

Waarom lukt overboeken niet?

Wanneer overboeken per bank niet lukt, dan zou het kunnen zijn dat u het betalingskenmerk invult in het vakje dat bestemd is voor een acceptgirokaartnummer. De bank herkent het nummer dan niet en de overboeking wordt niet uitgevoerd. Het betalingskenmerk kan in de meeste gevallen ingevuld worden bij Opmerking. Lees verder »

Wat als een overschrijving niet aankomt?

Je bank is wel verplicht om redelijke inspanningen te leveren om het bedrag terug te vorderen. De bank van de ontvanger is op haar beurt verplicht om daaraan mee te werken. Ken je de ontvanger niet, dan zal je bank aan de bank van de begunstigde de gegevens opvragen van de persoon aan wie je geld hebt overgemaakt. Lees verder »

Bron: www.hln.be
Gerelateerd aan Waarom wordt mijn overboeking afgekeurd?