Wat is een behoefte onderzoek?
Een behoefte onderzoek zet je in om inzicht te krijgen in de wensen en behoeften van de doelgroep. Hierop kun je vervolgens de positionering van jouw merk, de producten of diensten aanpassen. Een behoefteonderzoek geeft antwoord op: Hoe ziet de behoefte van de (potentiële) doelgroep eruit? Lees verder »
Waarom een behoefteonderzoek?
Een behoefteonderzoek helpt u om inzichten te verschaffen, zekerheid te bieden en (mede)financiers te overtuigen van de mogelijkheden en potentie van uw nieuwe product of dienst. Ook geeft het onderzoek concreet inzicht in de best mogelijke manier van positioneren. Lees verder »
Wat is het verschil tussen wensen en behoeften?
Het verschil tussen wensen en behoeften Je zou kunnen stellen dat een wens iets is dat we graag willen, maar waar we zonder kunnen, terwijl een behoefte sterk essentieel is, iets waar we echt niet zonder kunnen. Lees verder »