Wat is plannen en organiseren?

Planning en organisatie Brengt prioriteit aan door hoofd- en bijzaken te onderscheiden. Denkt van te voren zorgvuldig na hoe iets planmatig aan te pakken. Formuleert meetbare doelstellingen voor zichzelf en voor anderen. Schept randvoorwaarden om taken ordelijk en efficiënt af te werken. Lees verder »

Wat valt er onder plannen en organiseren?

De competentie Plannen en organiseren geeft aan of je werkzaamheden overziet en organiseert, en of je daar doelen en prioriteiten in stelt. Een voorbeeld van deze competentie is: "Ik haal deadlines door gestructureerd en planmatig te werken". Schat in wat er aan tijd en middelen nodig is om een studieopdracht te maken. Lees verder »

Bron: noa-vu.nl

Waarom plannen en organiseren?

Beter plannen zal ervoor zorgen dat je minder gaat uitstellen. Er komt een betere balans tussen leuke en minder leuke taken. Dit zorgt ervoor dat je jezelf na het afronden van een vervelende taak kunt belonen met het afronden van een leuke taak. Het werk wordt op deze manier zo veel leuker en effectiever!4 mei 2020 Lees verder »

Wat heb je nodig om te plannen?

  • Schrijf op wat je allemaal moet doen.
  • Schrijf alle deadlines op.
  • Wees realistisch.
  • Stel prioriteiten.
  • Plan je pauzes in.
  • Denk positief en beloon jezelf.
  • Volg een cursus time management.
  • Pas je planning tussentijds aan.
  • Lees verder »

Wat is de definitie van een planning?

Onder plannen (spreek uit 'plennen') verstaan we: uitgaande van de huidige situatie vaststellen van in de toekomst gewenste resultaten en de daarvoor benodigde activiteiten, mensen en middelen. Lees verder »

Gerelateerd aan Wat is plannen en organiseren?