Wat staat er in een personeelsadministratie?

Personeelsadministratie taken Zo moet je verzekeringen afsluiten voor de nieuwe werknemer, premies en loonbelastingen afdragen aan de Belastingdienst, een risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E) opstellen, een personeelsdossier aanleggen en natuurlijk een loonadministratie opzetten en bijhouden. Lees verder »

Wat houdt de salarisadministratie in?

De term 'salarisadministratie' betekent het administreren van de werknemerskosten binnen een bedrijf en het uitbetalen van de lonen aan het personeel. Tevens is het registreren van werknemersvoordelen, zoals pensioen of winstdeling, en de loonheffingen doorgeven aan de belastingdienst van belang. Lees verder »

Bron: bcs.nl

Waarom personeelsadministratie?

De personeelsadministratie is een belangrijk gebeuren binnen een bedrijf. In de eerste instantie om correcte vastleggingen te doen, die bovendien vertrouwelijk zijn. Het verzamelen van de benodigde gegevens zijn van belang voor diverse zaken: De salarisadministratie. Lees verder »

Bron: www.wr.nl
Gerelateerd aan Wat staat er in een personeelsadministratie?