Wat zijn geaggregeerde marktfactoren?
Geaggregeerde marktfactoren zijn variabelen die zijn gedefinieerd rond de totale marktvraag. Het gaat hierbij om de (potentiële) marktomvang, de (verwachte) marktgroei en de conjunctuur- en seizoengevoeligheid. Lees verder »
Wat zijn de geaggregeerde marktfactoren?
- marktomvang: de grootte van de markt;
- marktgroei: de mate waarin de markt groeit of krimpt;
- levenscyclus: de levensfase waarin de markt zich bevindt;
- Lees verder »
Wat zijn marktfactoren?
Algemene marktfactoren Hier dienen variabelen omschreven te worden die de aantrekkelijkheid van de markt weergeven. Denk hierbij aan marktomvang, kostenstructuur, groei, levenscyclus, trends, conjunctuur- en seizoensgevoeligheid. Formuleer na het omschrijven van deze factoren een aantal kansen en bedreigingen. Lees verder »
Wat is de ABC analyse?
Een ABCD analyse is een marketingmodel waarmee inzicht wordt verkregen in de externe omgeving van een organisatie. Hierdoor worden de kansen en bedreigingen in de bedrijfstak (meso omgeving) in kaart gebracht. De letters ABCD staan voor Afnemersanalyse, Bedrijfstakanalyse, Concurrentieanalyse en Distributieanalyse. Lees verder »
Wat is het ABC model?
Het ABCD-model is een strategiemodel waarmee je een marktanalyse uitvoert. Met een marktanalyse (of externe analyse) worden de kansen en bedreigingen van de markt in kaart gebracht. De marktanalyse vormt dan ook belangrijke input voor de SWOT-analyse. Op basis waarvan strategische beslissingen worden gemaakt. Lees verder »