Wat is belangrijk bij advies geven?

  • Aandachtig luisteren naar de ander.
  • Een ander raad geven of een oplossing bieden.
  • Je eigen mening op de achtergrond houden.
  • De tijd nemen om jouw advies goed uit te leggen.
  • Lees verder »

Wat zijn de kenmerken van een goed advies?

Adviesvaardigheid is dus communicatie, conflicthantering, onderhandelen en overtuigen. Horen en begrijpen wat de ander nodig heeft. Proberen daarop aan te sluiten in jouw advies. Lees verder »

Wat is belangrijk tijdens een adviesgesprek?

Adviesgesprek tips Wees je bewust van je sterke en zwakke punten in het adviseren. Consistentie in stijl: vermijd te veelvuldige veranderingen in je adviesstijl tijdens het gesprek. Consistentie in je aanpak kan de klant helpen zich comfortabeler te voelen en de boodschap beter te begrijpen. Lees verder »

Wat zijn de fasen van een adviesgesprek?

Het feitelijke adviesgesprek bestaat uit vier fasen: de voorbereiding, de inleiding, de kern en de afronding. Een eventuele vijfde fase kan na het werkelijke gesprek plaatshebben. We spreken in die fase wel van een informeel nagesprek. Lees verder »

Bron: www.niow.nl

Wat zijn goede adviesvaardigheden?

  • Luisteren en horen wat de ander zegt.
  • Begrijpen wat de ander bedoelt.
  • Begrijpen wat de ander niet zegt en toch bedoelt.
  • Doorvragen: de vraag achter de vraag peilen en begrijpen.
  • Lees verder »
Gerelateerd aan Wat is belangrijk bij advies geven?