Welke DMS systemen zijn er?
Een documentbeheersysteem kan op de servers binnen de eigen organisatie of in de cloud geïmplementeerd worden. Er zijn daarbij drie verschillende mogelijkheden: private cloud, public cloud en hybrid cloud. of on-premise. Lees verder »
Wat is een document management systeem?
Simpel gezegd: een documentbeheersysteem is een geautomatiseerde business software oplossing die wordt gebruikt om bedrijfsbestanden te organiseren, beveiligen, opslaan, vastleggen, digitaliseren en labelen. Veel documentbeheersystemen gaan verder dan de basisfunctionaliteit en omvatten document gerelateerde workflows. Lees verder »
Waar staat DMS voor?
Met een DMS, ook wel document beheer systeem genoemd, worden documenten digitaal opgeslagen op een centraal platform. Vanuit dit centrale opslagpunt kunnen medewerkers snel documenten vinde. Lees verder »
Waarom document management?
Het doel van documentbeheer is dat personen in je organisatie makkelijk de juiste documenten kunnen vinden, bekijken, bewerken en delen. Dat gaat een stuk eenvoudiger wanneer je het proces digitaliseert. Een goed ingericht documentbeheersysteem (DMS) helpt je daarbij. Lees verder »