Hoe aanmaning schrijven?

Met een aanmaning moet u de feiten presenteren: de grootte van het openstaande bedrag, de datum van de factuur en de eventuele gevolgen als de klant niet betaalt, presenteren. In principe wil u uiteraard een goede relatie met de klant bewaren, maar wil u hem ook aanzetten tot betaling en liefst zo snel mogelijk. Lees verder »

Hoe stel je een aanmaning op?

Stuur dan een eerste aanmaning ter herinnering aan de openstaande factuur. In de eerste aanmaning stel je een nieuwe termijn waarbinnen je je klant nogmaals de kans geeft om te betalen. Ook vermeld je de kosten die je in rekening brengt als je klant niet betaalt. Lees verder »

Bron: www.das.nl

Wat is het verschil tussen een herinnering en aanmaning?

Een betalingsherinnering wordt verstuurd vóórdat een aanmaning wordt verstuurd. Een aanmaning is strenger van toon dan een herinnering. In een aanmaning wordt de debiteur een laatste mogelijkheid geboden om te betalen voordat de vordering uit handen wordt gegeven. Lees verder »

Bron: e-legal.nl
Gerelateerd aan Hoe aanmaning schrijven?