Hoe boek je iets terug bij de Rabobank?

  • Inloggen. Log in in internetbankieren.
  • Ga naar 'Overzicht'
  • Ga naar 'Betalen en ontvangen'
  • Kies 'Transacties'
  • Selecteer de 3 puntjes naast de incasso die je wilt terugboeken.
  • Kies 'Terugboeken' Let op: een terugboeking kun je niet meer ongedaan maken.
  • Lees verder »

Hoe doe je een terugboeking bij de Rabobank?

Wij kunnen het geld niet voor je terughalen. Maak bijvoorbeeld een betaalverzoek aan om het bedrag terug te krijgen. Maak je elke week of maand automatisch een bedrag over naar een bepaald rekeningnummer en is dit bedrag te hoog of juist te laag? Pas dan je periodieke overboeking aan. Lees verder »

Hoe boek je een betaling terug?

  • Elke automatische incasso kunt u binnen 8 weken zelf terugboeken. Dit heet storneren. U kunt ook de bank vragen dit voor u te doen.
  • Is de automatische incasso onterecht? Dan heeft u 13 maanden om het bedrag terug te boeken. Dit doet u via de bank.
  • Lees verder »

Kan ik een betaling terugdraaien?

Elke automatische incasso kunt u binnen 8 weken zelf terugboeken. Dit heet storneren. Zorg wel dat u de rekening dan op een andere manier betaalt. Alleen een onterechte incasso hoeft u niet te betalen. Lees verder »

Kun je een overboeking ongedaan maken?

Een betaling kan alleen direct teruggedraaid worden als het een automatische incasso gaat. Dit kan eenvoudig via je bankieren app tot acht weken na de datum van de afboeking. Als u zelf geld naar een verkeerd rekeningnummer stort (losse overboeking) is het helaas niet vanzelfsprekend om het geldbedrag terug te krijgen. Lees verder »

Gerelateerd aan Hoe boek je iets terug bij de Rabobank?