Hoe effectief zijn posters?
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat posters als sterk visueel reclamemiddel kunnen worden opgeslagen in het menselijke brein. Vooral als ze meerdere keren worden waargenomen. Daarnaast kan de informatie op een poster leiden tot gedragsmatige beïnvloeding, bijvoorbeeld bij een product- of dienstkeuze. Lees verder »
Waarom zijn posters effectief?
Posters hebben het potentieel om direct oogcontact te maken en de aandacht van voorbijgangers te trekken. In een wereld vol digitale afleidingen bieden posters een kans om de aandacht van mensen te grijpen en een blijvende indruk achter te laten. Denk bij een poster ontwerpen na over de impact die je wil maken. Lees verder »
Werken motiverende posters echt?
Onderzoek toont aan dat het effect van het ophangen van kunst op de prestaties van medewerkers na verloop van tijd niet afneemt. Het ophangen van een motiverende afbeelding vandaag kan de productiviteit morgen verhogen – en over een maand . Hoewel het niet nodig is om kunst regelmatig te wisselen, is het wellicht een goed idee om medewerkers hierbij te betrekken. Lees verder »