Hoe factureer ik een project?

Er zijn vijf veelgebruikte methoden die door professionele dienstverlenende bedrijven worden gebruikt voor projectfacturering. Deze omvatten tijd en materialen, vaste prijs, retainer-, mijlpaal- en waardegebaseerde facturering . Elk heeft unieke kenmerken en een bedrijf moet kiezen welke het beste past bij zijn bedrijf en het project dat voorhanden is. Lees verder »

Hoe kan ik een factuur opstellen?

  • Datum en volgnummer van de factuur.
  • Al je bedrijfsgegevens als leverancier.
  • Identificatie van de bestemmeling van de factuur (je klant)
  • Beschrijving van de goederen of diensten die geleverd werden.
  • Prijs, btw-tarief en de totale btw.
  • Lees verder »

Hoeveel jaar later mag je een factuur sturen?

Een factuur verjaart: 5 jaar nadat de voorgeschreven betalingstermijn voorbij is als u aan zakelijke klanten verkoopt. 2 jaar nadat de betalingstermijn voorbij is als u producten aan particulieren verkoopt. 5 jaar nadat de betalingstermijn voorbij is als u diensten en reizen aan particulieren verkoopt. Lees verder »

Hoe schrijf je een factuur?

De bedrijfsgegevens van je klant (zoals bedrijfsnaam, adresgegevens, IBAN-nummer) Overige bedrijfsgegevens (zoals btw-identificatienummer, KVK-nummer) De factuurdatum (dit is belangrijk bij het doen van de btw-aangifte) Een uniek factuurnummer (let op: deze moet altijd opvolgend zijn, er mogen geen 'gaten' in zitten) Lees verder »

Hoe factureer ik aan een particulier?

Als particulier mag je geen factuur maken en sturen, ook geen bonnetje of kassabon. Je bent namelijk geen ondernemer met een bedrijf, dus heb je ook geen KVK inschrijving en BTW nummer. Maar gelukkig is er wel een oplossing: dat is de kwitantie als betaalbewijs. Lees verder »

Bron: factuur.tips
Gerelateerd aan Hoe factureer ik een project?