Hoe lang moet je papieren afschriften bewaren?

Voor particulieren geldt geen wettelijke bewaarplicht. Maar voor naheffingen door de Belastingdienst is het slim om uw administratie 5 jaar te bewaren. Voor bedrijven en zelfstandigen geldt wel een wettelijke bewaarplicht van 7 tot 10 jaar. Lees verder »

Welke documenten moet je 10 jaar bewaren?

Gegevens over onroerende zaken, zoals bedrijfspanden, moet u 10 jaar bewaren. Als u spullen of diensten verkoopt in de EU aan klanten die geen btw-aangifte doen én u heeft gekozen voor het éénloketsysteem (One Stop Shop) is de bewaartermijn ook 10 jaar. Lees verder »

Kunnen bankafschriften bij oud papier?

Oude bankafschriften bevatten gevoelige financiële informatie en moeten met de nodige voorzichtigheid worden behandeld. Het is raadzaam om bankafschriften te vernietigen, of het nu via een professionele dienst is of met behulp van een papiervernietiger thuis. Lees verder »

Hoe lang moet je papieren bewaren van overledenen?

Bewaartermijnen van documenten van een overledene Een testament, schenkingsaktes en andere notariële akten en gerelateerde documenten die te maken hebben met erfopvolging, houd je best levenslang bij. Lees verder »

Bron: www.izimi.be

Wat moet je 7 jaar bewaren?

De basisgegevens uit uw administratie, zoals bijvoorbeeld de debiteuren- en crediteurenadministratie, de in- en verkoopadministratie en het grootboek, moet u altijd 7 jaar bewaren. Voor de overige gegevens kunt u afspraken maken over kortere bewaartermijnen. Lees verder »

Gerelateerd aan Hoe lang moet je papieren afschriften bewaren?