Hoe maak je een procesontwerp?

  • Bepaal de output(s) en doelstelling(en) van het proces. ...
  • Teken de customer journey(s) voor het product of de dienst. ...
  • Identificeer de 'Touchpoints' ...
  • Verzamel de verwachtingen van de klant en definieer kwaliteitscriteria. ...
  • Ontwerp het proces. ...
  • Beoordeel het ontworpen proces.
  • Lees verder »
Bron: www.effic.be

Hoe maak je een goede procesbeschrijving?

  • WAT er gedaan moet worden (de activiteiten, of ook wel processtappen genoemd)
  • door WIE (welke rol(len) per activiteit, welke functionaris vervult welke rol)
  • aan welke NORMEN moet worden voldaan.
  • de hulpmiddelen WAARMEE het proces wordt uitgevoerd.
  • Lees verder »

Hoe maak je een werkproces?

  • VERHELDEREN OPDRACHT. Voor je inhoudelijk aan de slag gaat is het belangrijk te weten wat de opdracht precies is: welke onderdelen moeten worden beschreven en (soms nog belangrijker) welke expliciet niet? ...
  • verzamelen en structureren. ...
  • procesbesturing. ...
  • visualisatie. ...
  • procesbeheersing.
  • Lees verder »

Hoe processen in kaart brengen?

  • Stap 1: Identificeer het probleem.
  • Stap 2: Brainstorm over betrokken activiteiten.
  • Stap 3: Bepaal de grenzen.
  • Stap 4: Bepaal de stappen en plaats ze in volgorde.
  • Stap 5: Teken de basissymbolen van een stroomdiagram.
  • Stap 6: Voltooi het procesdiagram.
  • Lees verder »
Gerelateerd aan Hoe maak je een procesontwerp?