Hoe voer je een concurrentieanalyse uit?

  • Bepaal de concurrenten. ...
  • Noteer de producten of diensten. ...
  • Breng de afnemers in kaart. ...
  • Schrijf de prijzen op. ...
  • Bekijk de service. ...
  • Noteer het onderscheidend vermogen. ...
  • Onderzoek de marketingactiviteiten. ...
  • Schrijf een conclusie en reflecteer.
  • Lees verder »

Wat staat er in een concurrentie analyse?

In een concurrentieanalyse staat je onderzoek naar je belangrijkste concurrenten in de markt centraal. Je kunt een concurrent zien als een partij die dezelfde producten of diensten verkoop aan een vergelijkbare doelgroep. Lees verder »

Wat onderzoek je in een concurrentieanalyse?

Met een concurrentieanalyse zet je de sterke en zwakke punten van je bedrijf op een rij ten opzichte van je concurrenten. Ook levert het je gegevens op voor je SWOT-analyse. Lees verder »

Bron: www.kvk.nl

Waarom doe je een concurrentieanalyse?

Waarom is een concurrentieanalyse belangrijk? Door een concurrentieanalyse uit te voeren leert u de markt en uw concurrenten beter kennen. U blijft zo goed geïnformeerd en het helpt u om snel in te spelen op marktontwikkelingen. Lees verder »

Bron: www.cmenp.nl
Gerelateerd aan Hoe voer je een concurrentieanalyse uit?