Hoe zet je een inkoopafdeling op?

  • 1) Definieer de scope van het product//dienst. ...
  • 2) Gebruik de organisatie business plan inputs. ...
  • 3) Vertaal het business plan naar relevante inkoop parameters. ...
  • 4) Opzetten “Aanvraag offertes” en “shortlist” voorgeselecteerde leveranciers.
  • Lees verder »

Hoe ziet een inkoopafdeling eruit?

Een inkoopteam bestaat tenminste uit een inkoper, de expert van hetgeen ingekocht moet gaan worden (materiedeskundige) en de gebruiker van het product. Verder is het verstandig om bij een Europese aanbesteding een jurist met kennis van aanbestedingsrecht aan dit team toe te voegen en eventueel de budgethouder. Lees verder »

Wat doet de inkoopafdeling?

Inkoop is het vakgebied dat zich bezighoudt met alle inkoopwerkzaamheden van organisaties. Hierbij gaat het om goederen, producten of diensten tegen de juiste voorwaarden en prijs in te kopen om zo de doelen van de organisatie te realiseren. Lees verder »

Bron: nevi.nl

Hoe maak je een inkoopplan?

  • Huidige stand van zaken en de groei.
  • Analyse verkoopgegevens.
  • Financiële prognose: schatting gaan maken wat de omzet is voor het komende jaar.
  • Welke nieuwe producten ga je toevoegen?
  • Hoeveel koop je in als je het juiste product hebt?
  • Waar ga je afscheid van nemen?
  • Lees verder »

Hoe gaat het inkoopproces?

De zes stappen van het inkoopproces Selecteren van de leveranciers. Onderhandelen en contracteren. Bestellen. Bewaken van de juiste levering. Lees verder »

Bron: nevi.nl
Gerelateerd aan Hoe zet je een inkoopafdeling op?