Kun je opzeggen per mail?
Het opzeggen van een arbeidsovereenkomst kan op verschillende manieren: mondeling, per brief of fax, of per e-mail. De opzeggende partij moet wel kunnen bewijzen dat de opzegging de andere partij ook echt bereikt heeft. Daarom is het gebruikelijk en wenselijk om een arbeidsovereenkomst altijd schriftelijk op te zeggen. Lees verder »
Is opzeggen via mail rechtsgeldig?
Het enige vereiste is dat je kunt bewijzen dát je de opzegging hebt doen toekomen aan de wederpartij. Maar je mag in het contract afspreken (of in algemene voorwaarden vastleggen) dat mondeling of langs andere weg opzeggen niet is toegestaan. Dat is legaal. Lees verder »
Hoe schrijf je een opzeg mail?
- Je naam en adres.
- De naam en het adres van het bedrijf.
- De datum waarop je de brief verstuurt.
- De duur van je opzegtermijn.
- Benoem dat je jouw contract wil opzeggen.
- Datum waarop je uit dienst wil treden.
- Sluit af met je naam en handtekening.
- Lees verder »
Hoe schrijf ik een e-mail voor het opzeggen van een abonnement?
Ik schrijf om de annulering van mijn abonnement op [Servicenaam], gekoppeld aan het e-mailadres [Uw account-e-mailadres], aan te vragen. Mijn gebruikers-ID, indien nodig, is [Uw gebruikers-ID]. Hoewel ik de geleverde service waardeer, heb ik besloten om te annuleren vanwege [reden, bijvoorbeeld, niet langer de service nodig hebben, financiële redenen]. Lees verder »
Kan je ontslag nemen via de mail?
Je kunt je ontslag per mail indienen, maar het is niet je beste optie. Als je een ontslagbrief per mail verstuurt, bestaat de kans dat je werkgever de mail niet ontvangt of niet leest. In dat geval geldt je ontslag niet. Het is pas officieel als je weet dat je werkgever ook van je ontslag op de hoogte is. Lees verder »