Waarom gebruik je een model?

Een model is een vereenvoudigde weergave van de werkelijkheid en wordt gebruikt om een complexe boodschap eenvoudig over te brengen. Hieronder vind je een overzicht van veelgebruikte economische modellen, analyses en methoden. Lees verder »

Waarom modellen gebruiken scriptie?

Vaak is het mogelijk om voor het beantwoorden van de hoofdvraag of de deelvragen van je scriptie een model te gebruiken. Bij veel studies is dit zelfs een verplicht onderdeel van de scriptie. Het model dat je wilt gebruiken, bespreek je in het theoretisch kader. Lees verder »

Wat is een marketingmodel?

Marketingmodellen zijn weergaven van deelgebieden in marketing, vaak ook visueel. Marketingmodellen worden uitgevoerd aan de hand van een getoetst stramien en hebben vaak hun oorsprong in de wetenschap. Lees verder »

Welke marketing modellen zijn er?

  • Marketingmix (4P's en 4C's) ...
  • BCG-matrix (portfolioanalyse) ...
  • MABA-analyse (portfolioanalyse) ...
  • Productlevenscyclus. ...
  • 7S-model McKinsey. ...
  • Klantenpiramide van Curry. ...
  • Salesfunnel. ...
  • Value chain of waardeketen van Porter.
  • Lees verder »
Gerelateerd aan Waarom gebruik je een model?