Waarom telefonisch contact?

Bellen maakt een gesprek vloeiender. Nog een reden waarom bellen efficiënter is en dus minder tijd kost: je kunt direct reageren op wat de ander zegt, er is meer interactie mogelijk, waardoor je eerder te weten komt wat je wilt weten. Je kun doorvragen. Lees verder »

Waarom is persoonlijk contact belangrijk?

De BELANGRIJKSTE DRIE MOTIVATIES voor persoonlijke interactie tussen klanten, partners en collega's zijn: Efficiënter oplossen van grote problemen. relatie kunnen niet worden bereikt zonder persoonlijk contact. Dit vereist een rijke communicatieomgeving. Lees verder »

Wat zijn de kenmerken van telefonische klantenservice?

  • Geef de beller aandacht. ...
  • Wees altijd vriendelijk. ...
  • Wees servicegericht. ...
  • Zie een klacht als een kans. ...
  • Telefoneer efficiënt. ...
  • Houd je aan de telefoonetiquette. ...
  • Wees commercieel. ...
  • Benoem de emotie.
  • Lees verder »

Is het verplicht dat een bedrijf telefonisch bereikbaar is?

Dit is in strijd met de wet, die zegt dat de klantenservice van bedrijven altijd telefonisch bereikbaar moet zijn. Het is sinds eind mei 2022 verplicht dat webwinkels op hun website altijd duidelijk een werkend telefoonnummer en een e-mailadres moeten vermelden. Lees verder »

Waarom kiezen voor klantenservice?

Het is zo veel makkelijker om diensten of producten te verkopen aan bestaande, tevreden klanten, omdat er al een vertrouwensband en een beeld van betrouwbaarheid is ontstaan. Met een klantenservice zorg je voor méér tevreden klanten. Daarnaast hoef je minder te investeren in marketing en sales. Lees verder »

Bron: skondras.com
Gerelateerd aan Waarom telefonisch contact?