Wat is belangrijk bij inwerken?
Nieuwe werknemers die goed worden ingewerkt en begeleid, verwerven sneller de kennis, vaardigheden en ervaringen die ze nodig hebben om hun taken uit te voeren. Belangrijke elementen van goed inwerken zijn een inwerkprogramma, mentoren of coaches en opleidingen. Lees verder »
Hoe kan je iemand goed inwerken?
- Regel alle praktische zaken. Een eigen bureau, een computer die werkt, een e-mailaccount en visitekaartjes. ...
- Stel een inwerkprogramma op. ...
- Laat de vertrekkende werknemer een overdracht schrijven. ...
- Informeer je team. ...
- Leg een informatiepakket klaar. ...
- Benoem een mentor.
- Lees verder »
Wat is het doel van inwerken?
Inwerken is productief maken Om wegwijs te raken binnen het bedrijf heeft je nieuwe collega een aantal praktische zaken nodig. Denk bijvoorbeeld aan een pasje of sleutel om binnen te komen, weten hoe je je ziekmeldt of waarvoor je bij welke collega terecht kan. Lees verder »
Waarom is goed inwerken belangrijk?
Werknemers die goed ingewerkt zijn, zijn sneller inzetbaar, maken minder fouten en ervaren minder ongezonde werkdruk. Ook collega's ervaren hierdoor minder werkdruk. Inwerken kost wel tijd en moeite. Lees verder »