Wat is de functie van een kwaliteitsmanager?
Een kwaliteitsmanager is verantwoordelijk voor het garanderen en optimaliseren van de kwaliteit van een product, dienst of tak van een bedrijf. Hij begeleidt en stuurt andere medewerkers aan bij het monitoren van de kwaliteit, voert kwaliteitsanalyses uit en overziet de implementatie van kwaliteitsverbeteringen. Lees verder »
Wat is het doel van kwaliteitsmanagement?
Met kwaliteitsmanagement en -zorg kun je de kwaliteit van jouw organisatie en dienstverlening verbeteren. Niet alleen de kwaliteit van je producten, diensten, processen en systemen staat op het spel. Ook je reputatie. Kwaliteitsmanagement heeft een veel bredere scope en diepere impact dan menig manager denkt. Lees verder »
Hoe wordt je kwaliteitsmanager?
Om Manager Kwaliteit te worden moet je een opleiding volgen op HBO of WO niveau. Het is mogelijk om Bedrijfskunde of Management te studeren en zo in kwaliteitsmanagement terecht te komen, maar ook om een opleiding te doen die specifiek op een sector gericht is en in de kwaliteitszorg van die sector aan het werk gaan. Lees verder »
Wat doet een proces en kwaliteitsmanager?
Welke rol heeft de kwaliteitsmanager? Dat is het analyseren van processen en producten en de organisatie van verbeterprocessen. In kleine organisaties, kleiner dat vijf of tien medewerkers heeft de kwaliteitsmanager nog nauwelijks een rol, grotere organisatie hebben een managementsysteem nodig. Lees verder »
Wat valt onder kwaliteitsmanagement?
Kwaliteitsmanagement omvat de activiteiten die jouw organisatie realiseert rond de aanpak en borging van kwaliteit. De kern van kwaliteitsmanagement is het continu verbeteren van processen en producten, het creëren van ruimte voor creativiteit en innovatie, voor groei en ontwikkeling. Lees verder »