Wat is de merkpersoonlijkheid?
Merkpersoonlijkheid wordt ook wel brand personality genoemd. Het is dus als het ware de persoonlijkheid van jouw merk. Goede merken zijn herkenbaar door hun 'persoonlijke' kenmerken. Ze voelen vertrouwd aan en zorgen voor een connectie met de doelgroep. Lees verder »
Wat is een merk karakter?
Een merkkarakter zegt waar je voor staat en geeft een diepere betekenis aan je merk. Kortom: het maakt je merk sterker! Als merkkarakters gebruiken wij de 12 archetypes van Carl Gustav Jung. Deze types symboliseren allemaal een uniek karakter, die door iedereen wordt herkend. Lees verder »
Wat is de merkidentiteit?
Definitie: Merkidentiteit Merkidentiteit (brand identity) is meer dan alleen het logo of product van je merk. Het is de algemene indruk die je achterlaat bij de consument, en de herkenbare merkattributen die je onderscheiden van de concurrentie. Simpel gezegd is de identiteit van een merk de persoonlijkheid. Lees verder »
Waarom gebruik je een archetype?
Waarom het gebruiken van archetypes bij het (her)ontwikkelen van een merkidentiteit zo sterk is? Je creëert er een merk met karakter mee. Kort gezegd stelde Jung dat archetypes (oerkarakters) op onbewust niveau een bepaald gevoel bij ons oproepen. Geheel instinctief. Lees verder »