Wat is het employer brand?

Definitie Employer Branding “Een authentieke en onderscheidende voorkeurspositie verkrijgen en behouden als werkgever in de mindset van (potentiële) medewerkers en hun beïnvloeders met als doel het aantrekken en behouden van de juiste medewerkers.”11 jun. Lees verder »

Wat valt er allemaal onder employer branding?

Definitie Employer Branding “Een authentieke en onderscheidende voorkeurspositie verkrijgen en behouden als werkgever in de mindset van (potentiële) medewerkers en hun beïnvloeders met als doel het aantrekken en behouden van de juiste medewerkers.”11 jun. Lees verder »

Wat doet employer branding?

Door middel van employer branding zetten bedrijven hun bedrijfscultuur op de kaart en creëren ze een meerwaarde voor de doelgroep, met als doel het behouden van huidige medewerkers, het aantrekken van nieuwe medewerkers en een algemeen sterk bedrijfsimago op gebied van werkgeverschap. Lees verder »

Hoe kom je tot een employer brand?

  • bepaal waar je nu staat. ...
  • luister naar je medewerkers. ...
  • analyseer de sterke kanten van je concurrenten. ...
  • laat je inspireren door anderen. ...
  • formuleer je eigen, unieke verhaal. ...
  • ontwikkel een strategie. ...
  • lanceer je employer brand strategie intern.
  • Lees verder »

Wat is interne employer branding?

Het is de verzamelnaam voor de manier waarop de werkgever intern 'werk maakt' van werkgeverschap het het versterken van het werkgeversmerk. Het doel hiervan is het creëren van binding en trots, en daarmee van medewerkers ambassadeurs maken voor de organisatie. Lees verder »

Gerelateerd aan Wat is het employer brand?