Wat is klantenloyaliteit?
Definitie Klantloyaliteit Loyaliteit betekent betrokkenheid van een koper ten opzichte van een product, dienst, merk of organisatie. Een lange en goede relatie met een klant levert in de toekomst herhaalaankopen op. Lees verder »
Wat zorgt voor klantloyaliteit?
Klantloyaliteit leidt tot tevredenheid. Loyaliteit, dat wil zeggen de emotionele binding, is niet te koop met prijsverlagingen of extra's maar vergt langdurige klant ondersteuning. Loyaliteit wordt gecreëerd door merkbeleving, dialoog, interactie, gevoel van waarde, vertrouwen en tevredenheid. Lees verder »
Wat wordt bedoeld met klantretentie?
Met klantretentie wordt in de marketing bedoeld hoe lang je een klant vast weet te houden, of hoe vaak je hem terug weet te laten komen. Het verschil zit hem in welk product je verkoopt. Een supermarkt zal met klantretentie bedoelen hoe vaak klanten terugkomen. Lees verder »
Wat is Loyaliteitsstrategie?
Loyaliteitsstrategie (gedifferentieerde klantbenadering voor binden en boeien). Sterke betrokkenheid van de top, directie en management (sturen, faciliteren, voorbeeldgedrag). Lees verder »