Wat is Transmediaal?
In normale mensentaal: Transmedia vertelt een verhaal van begint tot eind door middel van verschillende media. Het begint bijvoorbeeld bij een televisieprogramma, gaat verder via internet, naar radio en eindigt uiteindelijk weer op televisie. Elk medium vertelt een stukje, of een hoofdstuk, van het verhaal. Lees verder »
Wat is Transmediale communicatie?
Mediawetenschapper Henry Jenkins introduceerde in 2003 het begrip 'transmedia storytelling' en definieerde het als volgt: “Transmedia storytelling is een verhaal dat zich ontvouwt via verschillende mediakanalen waarin elk kanaal een distinctieve bijdrage levert aan de totale verhaallijn.”29 jun. Lees verder »
Wat is een transmediaal concept?
Het transmediale concept gaat uit van de gedachte dat een verhaal een merk versterkt en vervolgens verspreid wordt over verschillende media. Deze autonome media kunnen verschillende doelgroepen aantrekken met betrekking tot mediagebruik (Reynaert & Dijkerman, 2012). Lees verder »
Waarom transmedia storytelling?
Transmedia storytelling: méér betrokkenheid bij een groter publiek. Verhalen blijven plakken. Daarom zijn er steeds meer organisaties, profit en non-profit, die storytelling inzetten als marketingstrategie. Met een goed verhaal kun je je onderscheiden van je concurrenten én geef je een gezicht aan jouw organisatie. Lees verder »