Wat kost het een werkgever als iemand ziek is?

Een langdurig zieke medewerker kost ruim anderhalf keer meer dan organisaties denken. Er wordt uitgegaan van gemiddeld 143 euro per dag, maar in werkelijkheid kost een zieke medewerker dagelijks 250 euro, oplopend tot maar liefst 400 euro. Daarmee schat 71% van de organisaties de verzuimkosten te laag in. Lees verder »

Wat moet een werkgever betalen bij ziekte?

U ontvangt in het 1e ziektejaar minstens 70% van uw loon en minimaal het minimumloon. U kunt meer loon doorbetaald krijgen als hier afspraken over staan in uw cao of in uw arbeidsovereenkomst. Bent u ziek vanwege orgaandonatie, zwangerschap of bevalling? Dan krijgt u 100% van uw loon. Lees verder »

Wie betaalt de zieke werknemer?

Het Burgerlijk Wetboek bepaalt dat werknemers die ziek zijn, hun loon doorbetaald moeten krijgen. Werkgevers zijn verplicht om minimaal twee jaar het loon door te betalen. Hiervoor gelden de volgende voorschriften: Het eerste jaar – werkgevers betalen minimaal 70% van het loon door. Lees verder »

Is mijn werkgever verzekerd voor zieke werknemer?

Werkgevers zijn verplicht om minimaal twee jaar 70% tot 100% van het loon van zieke werknemers door te betalen. Je kunt je gelukkig voor deze kosten verzekeren. Lees verder »

Gerelateerd aan Wat kost het een werkgever als iemand ziek is?