Wat moet er in een promotieplan?
Om een product of dienst goed te kunnen marketen is het zaak om een goed communicatie of promotieplan te schrijven. In dit plan wordt beschreven welke verschillende doelgroepen of segmenten de organisatie erkent en hoe deze benaderd dienen te worden. Lees verder »
Wat zit er in een promotieplan?
Een marketingplan is onderdeel van je ondernemingsplan. In dit plan beschrijf je jouw doelgroep (de markt) en de behoefte van je potentiële klant. Daarnaast beschrijf je hoe je deze doelgroep gaat bereiken en hoe je product of dienst inspeelt op hun vraag of behoeft. Lees verder »
Wat hoort er bij promotie?
Een voorbeeld van promotie is het geven van een tijdelijke meerwaarde aan een product door middel van een prijsverlaging (korting) of de verhoging van de hoeveelheid. Andere vormen zijn bijvoorbeeld kortingsbonnen, spaaracties, prijsvragen of het verstrekken van premiums bij aankoop van een product of dienst. Lees verder »
Hoe maak je een Promotiemix?
- welke richting wil je op met je loopbaan?
- waar liggen de kansen in je vakgebied?
- plan met je leidinggevende.
- werk niet harder, maar slimmer.
- vergroot je promotiekansen door te blijven leren.
- vertel anderen dat je promotie wilt maken.
- creëer een nieuwe functie voor jezelf.
- Lees verder »
Wat is een Promotieboodschap?
De promotiedoelen bepalen wat men bij een doelgroep wil bereiken. De promotiedoelen bereikt men met het inzetten van de verschillende promotie-instrumenten, De promotie-instrumenten brengen informatie / een boodschap over van de verkoper naar de kopere. De promotiedoelen bepalen de inhoud van deze boodschap. Lees verder »