Wat staat er in communicatiebeleid?
Met een communicatieplan maak je voor jezelf inzichtelijk wat je met je onderneming op het gebied van communicatie wilt bereiken. Het beschrijft je communicatiestrategie waarin je bepaalt wie je doelgroep is, welke boodschap je wilt overbrengen en met welke communicatiemiddelen. Lees verder »
Waarom een communicatiebeleid?
Het communicatieplan creëert overzicht, orde en samenhang in je communicatie én binnen je communicatie-uitingen. Het communicatieplan maakt je communicatiemiddelen doeltreffender en effectiever. Je hebt immers precies uitgedacht wát je met wélk communicatiemiddel aan wíe wilt communiceren. Lees verder »
Wat zijn onderdelen van een communicatieplan?
De volgende onderdelen komen aan bod: organisatiestrategie, visie, missie (kernwaarden), (gewenste) identiteit, (gewenste) imago, organisatiecultuur, organisatiestructuur, product- en/of diensten-overzicht, huidige communicatiestrategie en huidige communicatiemiddelen. Lees verder »
Hoe ziet een communicatieplan eruit?
Eigenlijk is een communicatieplan vaak een vervolg van je marketingplan. In je marketingplan beschrijf je namelijk de visie, missie, positionering en doelgroepen van je merk. In het communicatieplan werk je vervolgens uit welke boodschap je hierover naar buiten wilt brengen, naar wie én hoe je dat gaat doen. Lees verder »