Wat valt er onder arbeidskosten?

Arbeidskosten zijn alle kosten die samenhangen met het in dienst hebben van personeel door werkgevers. Deze arbeidskosten omvatten de beloningen van werknemers, wettelijke-, contractuele-, en toegerekende sociale premies, opleidingskosten en een aantal overige kosten. Lees verder »

Bron: www.cbs.nl

Wat zijn directe personeelskosten?

Directe loonkosten zijn onder andere het brutosalaris, vakantietoeslag en de niet van winst afhankelijke eindejaarsuitkering/13e maand. Hierbij is het goed om te letten op de volgende punten: Een salaris mag niet lager zijn dan het wettelijk minimumloon (let op: het minimumloon wijzigt twee keer per jaar). Lees verder »

Wat zijn de loonkosten voor een werkgever?

Hoogte van de loonkosten Naast het brutoloon van de werknemer, kun je als werkgever rekening houden met gemiddeld 20% tot 40% werkgeverslasten, met uitschieters naar zelfs 50%. De loonkosten variëren door persoonlijke afspraken met werknemers en door verplichtingen die vanuit een cao of bedrijfstak zijn geregeld. Lees verder »

Gerelateerd aan Wat valt er onder arbeidskosten?