Welke 3 marketingstrategieën zijn er?
Management professoren Treacy en Wiersema constateren drie verschillende waardestrategieën die organisaties kunnen hanteren om toegevoegde waarde te creëren en zich te onderscheiden van haar concurrenten; product leadership, operational excellence en customer intimacy. Lees verder »
Welke marketingstrategie zijn er?
Diverse marketingmodellen kunnen dienen als basis voor de te bepalen marketingstrategie. Met behulp van deze typologieën kun je je marketingstrategie vormgeven. De twee meest voorkomende strategieën die houvast bieden, zijn de waardestrategieën van Treacy en Wiersema en de generieke concurrentiestrategie van Porter. Lees verder »
Wat is marketing strategie?
Strategische marketing(-strategie) houdt zich bezig met de vraag op welke wijze toegevoegde waarde in de markt kan worden geleverd gericht op het realiseren van duurzaam concurrentievoordeel en betreft de vraag welke posities de organisatie op welke markten met welke middelen op welke tijdstippen op langere termijn wil. Lees verder »
Wat zijn de Waardestrategieën van Treacy en Wiersema?
Volgens Treacy en Wiersema zijn er drie verschillende waardestrategieën die organisaties kunnen hanteren: operational excellence, product leadership en customer intimacy. Met deze waardestrategieën kunnen organisaties waarde toevoegen en een onderscheidend vermogen creëren ten op zichte van concurrenten. Lees verder »
Hoe bepaal je je marketingstrategie?
- Stel concrete doelstellingen op.
- Bepaal wie je doelgroep is.
- Breng je concurrenten in kaart.
- Kies een duidelijke positionering.
- Bepaal welke middelen je inzet.
- Maak alles meetbaar.
- Lees verder »