Welke vormen van promotie zijn er?

Een voorbeeld van promotie is het geven van een tijdelijke meerwaarde aan een product door middel van een prijsverlaging (korting) of de verhoging van de hoeveelheid. Andere vormen zijn bijvoorbeeld kortingsbonnen, spaaracties, prijsvragen of het verstrekken van premiums bij aankoop van een product of dienst. Lees verder »

Wat zijn goede promotiemiddelen?

Onder online promotiemiddelen vallen je website en social mediakanalen, eigenlijk alles wat je klanten via het internet kunnen vinden. Naast online kanalen heb je nog andere digitale media zoals televisiereclame, radio commercials, apps en video's. Lees verder »

Wat zijn promotie instrumenten?

De vijf belangrijkste promotie-instrumenten zijn: Reclame: het kenmerk van reclame is dat het niet een-op-een is. Persoonlijke verkoop: bijvoorbeeld een presentatie voor potentiële klanten. Sales promotion (promotionele acties): een prikkel om de koper over de drempel te helpen. Lees verder »

Bron: www.leren.nl

Wat zijn promotiedoeleinden?

Promotiemateriaal is een verzamelnaam voor producten die gebruikt worden om een merk, product of dienst te promoten. Dit kunnen zowel fysieke producten zijn zoals posters, stickers, petten, pennen etc. maar ook digitale producten zoals computerspellen, AR-filters en andere zaken. Lees verder »

Wat zijn promotie kanalen?

Promotie staat in marketingterminologie meestal synoniem voor alles wat communicatie aanbelangt. Het gaat hier over betalende reclame, niet-betaalde publiciteit (bv. naar aanleiding van pr-acties), persoonlijke verkoop en verkooppromotie (tijdelijke acties als kortingen en geschenken). Lees verder »

Gerelateerd aan Welke vormen van promotie zijn er?