Wie is verantwoordelijk als post niet aankomt?

U heeft namelijk met de verkoper een (koop)overeenkomst afgesloten. De verkoper is verplicht om uw bestelling in goede staat te leveren. Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. Lees verder »

Bron: www.arag.nl

Wie is verantwoordelijk voor het niet ontvangen van post?

Heeft u een brief of pakket niet ontvangen? Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht. De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf. Ook als u schade heeft en daar een schadevergoeding voor wilt vragen, neemt u contact op met de verzender. Lees verder »

Wat moet ik doen als de post niet aankomt?

Om een ​​zoekopdracht naar uw vermiste poststuk aan te vragen, gaat u naar MissingMail.USPS.com en meldt u zich aan of registreert u zich. Vul uw zoekopdracht in door alle vereiste informatie te verstrekken en selecteer verzenden . U ontvangt een bevestiging dat uw zoekopdracht is verzonden. Lees verder »

Is de verzender of ontvanger verantwoordelijk?

Hoewel de bezorger de taak heeft om het pakket af te leveren en de ontvanger op de hoogte te houden van de voortgang, draagt een webwinkel de verantwoordelijkheid om het pakket bij de consument te krijgen. Lees verder »

Kun je PostNL aansprakelijk stellen?

U kunt een schadevergoeding krijgen als u aan de volgende voorwaarden voldoet: U heeft het poststuk verstuurd met de universele postdienst (UPD). In Nederland is dat PostNL. Bij verlies of schade door een andere pakketdienst, moet u uw klacht daar melden. Lees verder »

Gerelateerd aan Wie is verantwoordelijk als post niet aankomt?