Hoe geef je een goede rekenles?

Besteed in de rekenles aandacht aan het onderhouden van rekenkennis en vaardigheden, maar ook aan het oefenen van net geïnstrueerde leerstof. Leerlingen verschillen in de tijd en aanpak die ze nodig hebben om de gestelde doelen te bereiken. Denk vooraf na over hoe u dit binnen uw les kunt organiseren. Lees verder »

Hoe kan ik differentieren in de klas?

Een manier om te differentiëren is het bieden van extra instructie aan de leerlingen die dat nodig hebben. Na de klassikale instructie geeft de leerkracht extra instructie of oefeningen aan deze leerlingen. De andere leerlingen werken intussen zelfstandig. Lees verder »

Bron: www.nro.nl

Welke Instructiemodellen zijn er?

Er zijn verschillende varianten van het directe-instructiemodel. Veel gebruikt is Expliciete Directe Instructie (EDI), daarnaast is er Interactief Gedifferentieerde Directe Instructie (IGDI) en Activerende Directe Instructie (ADI). Lees verder »

Gerelateerd aan Hoe geef je een goede rekenles?