Hoe moet je schriftelijk opzeggen?
Voorbeeldbrief schriftelijke opzegging Beste NAAM ONTVANGER, Met deze brief dien ik mijn ontslag in. Rekening houdend met de opzegtermijn van JOUW OPZEGTERMIJN treed ik dus vanaf DATUM uit dienst bij NAAM HUIDIGE WERKGEVER. Bedankt voor de fijne samenwerking!19 aug. Lees verder »
Is via de mail ook schriftelijk opzeggen?
"Opzeggen kan alléén schriftelijk", zo staat in menig contract. Op zich is dat rechtsgeldig, en de wederpartij zal dan ook een stuk papier moeten opsturen. Recent echter oordeelde de rechtbank Leeuwarden dat opzeggen per e-mail rechtsgeldig is, óók als de voorwaarden voorschrijven dat dit schriftelijk moet gebeuren. Lees verder »
Is schriftelijk opzeggen verplicht?
Als u ontslag wil nemen, moet u dat schriftelijk doen. U moet zich houden aan de afgesproken opzegtermijn. Deze staat in uw arbeidsovereenkomst. Lees verder »
Hoe zeg je op bij je werkgever?
Het opzeggen van een arbeidsovereenkomst kan op verschillende manieren: mondeling, per brief of fax, of per e-mail. De opzeggende partij moet wel kunnen bewijzen dat de opzegging de andere partij ook echt bereikt heeft. Daarom is het gebruikelijk en wenselijk om een arbeidsovereenkomst altijd schriftelijk op te zegge. Lees verder »
Hoe ontslag nemen voorbeeldbrief?
Geachte heer Hoekstra, Verwijzend naar ons gesprek d.d. [datum gesprek], wil ik met deze brief officieel mijn arbeidsovereenkomst bij [naam bedrijf] beëindigen. Ik wil u bedanken voor de fijne samenwerking en de vele leerkansen die u mij geboden heeft. Lees verder »