Hoe voer je een Klachtgesprek?

  • Laat de klant uitspreken. Val de klant niet in de rede. ...
  • Maak aantekeningen. Maak notities en vertel dit ook aan de klant. ...
  • Stel de klant gerust. ...
  • Toon begrip. ...
  • Stel gesloten vragen. ...
  • Zorg voor een oplossing. ...
  • Sluit op een plezierige manier af. ...
  • Zorg voor opvolging.
  • Lees verder »

Hoe moet je een gesprek voeren?

  • De tijd neemt.
  • Contact maakt en actief luistert.
  • Je kunt verplaatsen in het standpunt van de ander.
  • Uitgaat van gelijkwaardigheid, zorgt voor 'tweerichtingsverkeer'.
  • Kunt zeggen wat je op je hart hebt.
  • Niet denkt tegen anderen (geen 'ja, maar…') maar samen denkt ('ja, en…').
  • Lees verder »

Hoe voer je een zakelijk gesprek?

  • Weten wat je doel is. . Vat ter voorbereiding van een aankomend gesprek jouw doel in één duidelijke zin samen. ...
  • Ken je gesprekspartner. . ...
  • Ken jezelf. . ...
  • Gespreksstructuur. . ...
  • Goed luisteren. . ...
  • Omgaan met lastig gedrag. . ...
  • Laat je niet afleiden. . ...
  • Maak aantekeningen. .
  • Lees verder »

Hoe voer je een moeilijk gesprek?

  • Maak tijd voor het gesprek. Het is een big deal, dus behandel het ook zo. ...
  • Leid het voorzichtig in. Probeer de ander gerust te stellen, zodat ze willen luisteren. ...
  • Vertel wat er op je hart ligt. ...
  • Stel vragen. ...
  • Luister naar wat de ander te zeggen heeft. ...
  • Verder met de volgende stap.
  • Lees verder »
Bron: www.famme.nl

Hoe zet je een gesprek voort?

  • Je kunt iets zeggen als: 'Die jurk staat jou echt leuk. ...
  • Stel zoveel mogelijk open vragen, zodat het gesprek niet eindigt met alleen maar 'ja' of 'nee'.
  • Begin liever niet over iemands uiterlijk.
  • Lees verder »
Gerelateerd aan Hoe voer je een Klachtgesprek?