Hoe voer je een Rekengesprek?
- Cirkelkaart: deze maakt duidelijk om welk domein het gaat, bijvoorbeeld verhoudingen, meten of breuken. ...
- Werkkaart: deze kaart geeft inzicht waar het mis gaat. ...
- IJsbergkaart: hiermee bepaal je op welk handelingsniveau de leerling werkt.
- Schaalkaart: hoe schaalt de leerling zijn werk in?
- Lees verder »
Bron: www.leraar24.nl
Wat is een diagnostisch Rekengesprek?
Tijdens het diagnostisch rekengesprek wordt vastgesteld wat kinderen kennen en kunnen. Zowel goede als foute antwoorden kunnen op verschillende handelingen zijn gebaseerd. Het handelingsmodel (protocol rekenen-wiskundeproblemen & dyscalculie) is een handig hulpmiddel voor het analyseren van de fouten van de leerlin. Lees verder »
Bron: www.sensupport.nl
Wat is het drieslag model?
Het drieslagmodel wordt gebruikt voor het analyseren van het probleemoplossend handelen van de leerling. Het oplossen van contextopdrachten verloopt in drie stappen: plannen (op basis van identificatie van de situatie), uitvoeren en reflecteren (controleren). Lees verder »
Bron: www.prodiagnostiek.be
Gerelateerd aan Hoe voer je een Rekengesprek?