Hoe werkt schade afhandelen?
Het ingevuld schadeformulier stuur je op naar de verzekeraar. Op de groene kaart staan de verzekeringsgegevens en het telefoonnummer van de verzekeraar. Voor inhoudelijke vragen over de schadeafwikkeling kun je contact opnemen met de verzekeraar. Bij noodsituaties kun je ook het alarmnummer van de verzekeraar bellen. Lees verder »
Hoe wordt schade uitgekeerd?
Schadebedrag uitgekeerd krijgen Om het schadebedrag uitgekeerd te krijgen moet u zo snel mogelijk contact opnemen met uw verzekeraar en de schade melden. Nadat er melding van de schade is gedaan, zal de verzekeraar de schade beoordelen. Lees verder »
Hoe lang duurt het voordat schade wordt uitgekeerd?
Gedragsregel 7 van de Gedragscode Behandeling Letselschade luidt: Binnen 14 dagen uitkeren. De verzekeraar keert aan de benadeelde de schade uit die is verschenen en door haar is erkend, dan wel tussen partijen definitief is vastgesteld. Dit gebeurt binnen 14 dagen na de erkenning of de definitieve vaststelling. Lees verder »
Hoe werkt directe schadeafhandeling?
De bedrijfsregeling Directe Schadeafhandeling (DSA) zorgt ervoor dat u met een WA of WA beperkt Casco verzekering schade - waarvoor de tegenpartij aansprakelijk is - bij uw eigen verzekeraar kunt melden en kunt laten repareren. Vervolgens zal uw verzekeraar de schade verhalen op de tegenpartij. Lees verder »
Hoe werkt schade verhalen op tegenpartij?
Wanneer je schade wil verhalen op een tegenpartij moet je iemand eerst aansprakelijk stellen voor de schade. Dit gebeurt altijd schriftelijk. De gegevens van de tegenpartij worden uitgezocht en de tegenpartij wordt officieel aansprakelijk gesteld. Het is belangrijk dat dit zo snel mogelijk gebeurt. Lees verder »