Hoe wordt een klacht behandeld?

Een klacht wordt doorgaans behandeld door de eerst hogere leidinggevende van degene waarover geklaagd wordt. Deze klachtbehandelaar (meestal is dat een afdelingshoofd) is verantwoordelijk voor behandeling van de klacht. Lees verder »

Wat te doen bij een klacht?

  • Laat de klager uitrazen. Onderbreek niet, kijk niet boos en veroordeel niet, hoe onterecht en beledigend een klacht soms ook is. ...
  • Zeg sorry. ...
  • Stel zinvolle vragen. ...
  • Wees eerlijk. ...
  • Toon empathie. ...
  • Stuur klagers niet door. ...
  • Bundel de krachten. ...
  • Blijf rustig.
  • Lees verder »

Waar moet een klacht aan voldoen?

  • Geef in de eerste paar zinnen aan waar je klacht over gaat. ...
  • Blijf zakelijk en concreet. ...
  • Vraag om een schriftelijke reactie binnen een redelijke termijn van maximaal zes weken. ...
  • Vergeet niet de datum en je adres, telefoonnummer (s) en e-mailadres te melden.
  • Lees verder »
Bron: www.afm.nl
Gerelateerd aan Hoe wordt een klacht behandeld?