Wat is een ABC analyse?

Een ABCD analyse is een marketingmodel waarmee inzicht wordt verkregen in de externe omgeving van een organisatie. Hierdoor worden de kansen en bedreigingen in de bedrijfstak (meso omgeving) in kaart gebracht. De letters ABCD staan voor Afnemersanalyse, Bedrijfstakanalyse, Concurrentieanalyse en Distributieanalyse. Lees verder »

Wat houdt een ABC-analyse in?

Wat is een ABC-analyse? Een ABC-analyse is een slimme techniek om jou te helpen jouw voorraad te beheren. In wezen is een ABC-analyse het proces waarbij artikelen worden gecategoriseerd op basis van hun waarde of belang voor het bedrijf. De bovenste artikelen worden gecategoriseerd als Categorie A artikelen. Lees verder »

Wat wordt bedoeld met ABC-analyse?

Wat is ABC-analyse in voorraadbeheer? ABC-analyse is een voorraadbeheertechniek die de waarde van voorraadartikelen bepaalt op basis van hun belang voor het bedrijf . ABC rangschikt artikelen op basis van vraag, kosten- en risicogegevens, en voorraadbeheerders groeperen artikelen in klassen op basis van die criteria. Lees verder »

Wat houdt ABC in?

De ABC Gedragsanalyse legt het verband tussen het gedrag, datgene wat het gedrag opriep (oorzaak van het gedrag) en de gevolgen van het gedrag. De letters ABC staan voor: Antecedents (dat wat voorafging), Behaviour (het gedrag) en Consequences (het gevolg). Lees verder »

Wat zijn ABC producten?

Klasse A: Dit zijn je best verkopende producten die goed zijn voor ongeveer 80% van je omzet. Klasse B: Deze producten maken 15% van je omzet uit. Producten in deze categorie gaan soms over van niveau A naar niveau C. Klasse C: Deze producten maken 5% van je omzet uit. Lees verder »

Gerelateerd aan Wat is een ABC analyse?