Wat is het doel van promotie?
Het doel dat een onderneming nastreeft bij promotie, is af te leiden uit het marketing- en het promotiedoel: handhaven of vergroten van de omzet, concurrentiepositie of een bepaald marktaandeel. Lees verder »
Wat is promotie en waarom is het belangrijk?
Het is de manier waarop het bedrijf communiceert met de klant. Door voldoende onderzoek weet een bedrijf wat de wensen en behoeften van de doelgroep is. Elk bedrijf zet zijn eigen promotiemiddelen in. Iedereen probeert het op een zo uniek mogelijke wijze te doen, zodat het genoeg naamsbekendheid oplevert. Lees verder »
Waarom maak je een promotieplan?
Om een product of dienst goed te kunnen marketen is het zaak om een goed communicatie of promotieplan te schrijven. In dit plan wordt beschreven welke verschillende doelgroepen of segmenten de organisatie erkent en hoe deze benaderd dienen te worden. Lees verder »
Wat is de P van promotie?
De P van promotie is een onderdeel van de marketingmix (product, prijs, plaats, promotie en in sommige gevallen personeel). Door de juiste afstemming te maken in de marketingmix kan een product of dienst succesvol vermarkt worden. Lees verder »