Wat valt er onder merkidentiteit?
Merkidentiteit (brand identity) is meer dan alleen het logo of product van je merk. Het is de algemene indruk die je achterlaat bij de consument, en de herkenbare merkattributen die je onderscheiden van de concurrentie. Simpel gezegd is de identiteit van een merk de persoonlijkheid. Lees verder »
Waar bestaat een merkidentiteit uit?
Het zijn alle elementen die het merk een gezicht geven in de markt. Hiermee bedoelen we niet alleen visuele uitingen maar ook de boodschap van het bedrijf. De merkidentiteit heeft dus betrekking op de stijl, design, kleur, logo en naam van een organisatie maar ook op de tone of voice in de reclame-uitingen. Lees verder »
Wat is Merkidentificatie?
Als een consument zich met een merk identificeert, is hij of zij er vaak uitermate positief over. Tevens wordt bij zelfidentificatie informatie over dat merk makkelijker onthouden en is de merktrouw hoog. Marketeers zijn er dus bij gebaat dat consumenten zich met een merk identificere. Lees verder »
Wat is de mentale merkidentiteit?
Het beschrijft hoe jij de wereld (jouw markt) ziet, wat jouw rol als merk hierin is en wie je bent, wat je drijft, wat jij belangrijk vind. Zodat je doelgericht keuzes kunt maken voor de lange termijn. Het geeft rust in de organisatie omdat iedereen begrijpt waar het merk voor staat en waar het voor gaat. Lees verder »